Rozstrzygnięcie długiej debaty

Praktycznie wszyscy Republikanie w opozycji i opinii publicznej ostro podzielili się, Senat rozpoczął debatę na temat ustawy o reformie służby zdrowia Demokratycznej, która znacznie rozszerzyłaby zakres ochrony ubezpieczeniowej i, zgodnie z nadzorem przywódców, odwróciła erozję pozycji partii w oczach elektoratu. Perspektywa wydaje się przyćmiona, że Demokraci będą w stanie uchwalić swoją propozycję bez ograniczania jej zakresu, aby pomieścić bardziej konserwatywnych senatorów demokratycznych i dwóch niezależnych. Niemniej jednak przywódca większościowy Harry Reid (D-NV) rozpoczął debatę na parkiecie grudnia mówiąc, że w przyszłe weekendy, w liczbie mnogiej będziemy pracować nad ustawą reformującą, ponieważ nie ma kwestii ważniejszej niż ukończenie tego prawodawstwa Wraz z Reidem, prezydent Barack Obama i jego najlepsi pracownicy będą aktywnymi dystrybutorami, próbującymi wygrać przejście Senatu po świątecznej przerwie. Izba zaakceptowała swój projekt reformy 7 listopada wąskim marginesem od 220 do 215, przy czym głosował za nią tylko jeden republikanin. Kwestie, które dzielą strony i prowokują urazy nawet wewnątrz nich, są budzące grozę i obejmują: stworzenie publicznej opcji ubezpieczeniowej, rozszerzenie Medicaid, objęcie aborcji prywatnymi planami opieki zdrowotnej, które są częściowo opłacane z publicznych dotacji, oraz zezwolenie imigrantom bez dokumentów do zakupu ubezpieczenia za własne pieniądze poprzez giełdę ubezpieczeń. Całkowity koszt projektu reformy, szacowanego na 848 miliardów dolarów przez Biuro Budżetowe Kongresu (CBO), również zostanie poddany kontroli. Senatorzy będą debatować nad wieloma innymi kwestiami poruszonymi w poprawkach, które proponują jako modyfikacje do 2074-stronicowej ustawy, którą Reid przedstawił 18 listopada.
Pod wieloma względami treść ustawy, która została przyjęta przez Izbę i miara Reida, są podobne, a ich ogólne zarysy są dobrze znane: duży wzrost liczby osób posiadających ubezpieczenie; znaczna redukcja wzrostu wydatków Medicare, wraz ze wzrostem podatków w celu sfinansowania reformy; nowy system regulujący wiele tradycyjnych praktyk rynków ubezpieczeń indywidualnych i małych grup; i skromne reformy systemu opieki zdrowotnej, głównie w formie projektów pilotażowych.
Odkąd zaczęła się dyskusja na temat opieki zdrowotnej, kwestia, czy stworzyć opcję ubezpieczenia publicznego, aby konkurować z prywatnymi przewoźnikami, była głównym problemem wielu bojowników. Kierując się różnymi punktami widzenia, jak powinna wyglądać ekspansywna rola rządu, oszacowano, ile osób zapisało się do publicznego planu. Najbardziej miarodajne szacunki CBO ustalały prawdopodobną rekrutację na zaledwie 6 milionów. Agencja uznała, że publiczny plan przyciągnie gorszą populację, a zatem, aby pozostać wypłacalnym, musiałaby pobierać wyższe składki niż prywatni ubezpieczyciele. Ale główną przeszkodą, która jest zwolennikiem publicznego planu, musi być ostrożność lub jawna opozycja czterech umiarkowanych: Demokratów Mary Landrieu z Luizjany, Blanche Lincoln z Arkansas, Ben Nelsona z Nebraski i niezależnego Josepha Liebermana z Connecticut.
Kompromis z planu publicznego może wynikać z połączenia koncepcji promowanych przez Reida i jedynego republikańskiego senatora, który głosował za projektem ustawy demokratycznej w komisji – Olympia Snowe of Maine
[przypisy: borderline blog, gsk dla aptek, osrodek leczenia uzaleznien ]

Powiązane tematy z artykułem: borderline blog gsk dla aptek osrodek leczenia uzaleznien